یادگیری زبان دوم
بررسی ارتباط بین سبک تدریس و هوش عاطفی در بین مدرسان ایرانی زبان انگلیسی

ساسان بالغی زاده؛ مریم شکوری

دوره 8، شماره 1 ، تیر 1398، ، صفحه 225-248

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.28311.258

چکیده
    این مطالعه  به منظور بررسی ارتباط  بین 5 سبک­ تدریس و هوش عاطفی در میان 102 مدرس ایرانی زبان انگلیسی از دانشگاه­های مختلف تهران انجام شد. بدین منظور از شرکت ­کنندگان خواسته شد تا به دو پرسشنامه­ که شامل پرسشنامه­ی سبک­های تدریس (نسخه سوم) و پرسشنامه­ی هوش عاطفی می­شود، پاسخ دهند. جهت تحلیل اطلاعات از روش رگرسیون ...  بیشتر

بررسی تاثیر مسیر بازیابی کلمات در هنگام خواندن متن بر دانش تولیدی و دریافتی واژگان

ساسان بالغی زاده؛ سمانه شفیعی

دوره 6، شماره 2 ، دی 1396، ، صفحه 235-258

https://doi.org/10.22054/ilt.2019.23022.206

چکیده
  تمرینات تولیدی فرصتی را فراهم می کند تا فراگیران بتوانند هم بر معنی و هم بر ساختار تمرکز داشته باشند. چهار نوع مسیر متفاوت بازیابی وجود دارد. پژوهش حاضر سعی دارد مسیر مطلوب بازیابی کلمات در هنگام خواندن و نتیجه هر مسیر بازیابی را بررسی نماید. چهل و هشت فراگیر زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در سطح متوسط در این پژوهش شرکت نمودند. یکی ...  بیشتر

تاثیر تکرار فعالیت و انجام فعالیت مشابه بر عملکرد شفاهی زبان آموزان ایرانی

ساسان بالغی زاده؛ رضا اسدی

دوره 2، شماره 2 ، دی 1392، ، صفحه 137-163

چکیده
  علی رغم مزایای بسیار زیاد آموزش زبان فعالیت مدار، یکی از انتقادات اساسی وارد بر آن تقویت صحبت کردن روان زبان آموزان به بهای عدم توجه به صحت گفتار آنان می باشد. مرحله پس از فعالیت از طریق تکرار فعالیت و یا انجام فعالیت مشابه گزینه های مناسبی جهت حل این معضل ارائه می کند. این دو گزینه به شکل موثری عملکرد صحت، روانی و پیچیدگی گفتار زبان ...  بیشتر